• 9123438517 (98+)
  • yektasazan.info@gmail.com

اخذ مجوز آبیاری تحت فشار

اخذ مجوز آبیاری تحت فشار

مراحل انجام اخذ مجوز آبیاری تحت فشار از ابتدا تا بهره برداری 

 

با گذشتن زمان همه چیز تغییر می نماید در عصر کنونی با شیوه های مدرن و جدید باغداری و کشاورزی روبرو می باشیم ، کمبود آب در کشور ما از اصلی ترین عواملی می باشد که سبب می گردد خیلی زود به این مسئله فکر کنیم که چگونه باغ و زمین خویش را به آبیاری تحت فشار مجهز نموده و از آب موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم در این مقاله ” مراحل اخذ مجوز آبیاری تحت فشار از ابتدا تا بهره برداری” را توضیح خواهیم داد.

 

اخذ مجوز ابیاری تحت فشار

 

جهت اخذ مجوز آبیاری تحت فشار از ابتدا تا بهره برداری لازم است مراحل زیر را انجام دهید 

  • کامل ب فرم تقاضانامه توسبه وسیله ی متقاضی آبیاری تحت فشار در سازمان جهاد شهرستان
  • بازدید و بررسی اولیه نمودن محل اجرای پروژه
  • انجام دادن آزمایش های آب و خاک
  • نقشه برداری نمودن از اراضی
  • طراحی کردن شیوه ی مناسب آبیاری تحت فشار
  • بررسی کردن طرح پیشنهادی درون کمیته فنی استان
  • ارسال نمودن طرح به یکی از بانک های عامل جهت تصویب کردن تسهیلات
  • تصویب کردن اعتبار لازم پروژه و انجام دادن مراحل بانکی
  • نظارت کردن بر پروژه
  • خریداری کردن لوازم و تجهیزات پروژه
  • اجرا نمودن پروژه و تحویل موقت دادن
  • تحویل نمودن قطعی پروژه

 

پیش از این که فرد، متقاضی اخذ مجوز آبیاری تحت فشار گردد لازم است به مرکز ترویج و خدمات کشاورزی رفته و در کلاس های های ترویجی که در مرکز دهستان یا مدیریت شهرستان خود برگزار می شود، شرکت نماید و با انواع شیوه ها و همچنین بهترین و مناسب ترین شیوه ی آبیاری تحت فشار منتسب با وضعیت اقلیمی و خاک منطقه و مزرعه و یا باغ خود آشنا گردد. پس از آن، اقدام به تکمیل نمودن تقاضانامه به وسیله ی بهره بردار کرده و سپس محل اجرای پروژه به وسیله ی کارشناس آبیاری تحت فشار شهرستان با دقت بررسی می گردد تا مناسب ترین سیستم توصیه شود و از آسیب های مالی احتمالی جلوگیری گردد .

از خاک مزرعه و یا باغ متقاضی نمونه ی مرکبی  تهیه و برای تجزیه فیزیکی و شیمیایی مورد آزمایش قرار می گیرد. از آب یا باغ مورد نظر نمونه تهیه کرده و آزمایشات شیمیایی مورد نیاز جهت مشخص کردن کیفیت آن انجام می شود.

 

اخذ مجوز ابیاری تحت فشار

 

بعد از انجام دادن مطالعات پایه و تایید نمودن کمیته فنی آبیاری تحت فشار، باید از اراضی مد نظر بهره بردار، نقشه برداری انجام شده و  تایید کمیته فنی استان را بگیرند.

بعد از تایید شدن بررسی اولیه و آزمایشات آب و خاک و تهیه نمودن نقشه اراضی ، طراحی پروژه به یکی از شرکت های مجاز طراحی سیستم های آبیاری تحت فشار، با در نظر گرفتن نظر بهره بردار اعطا خواهد شد .

بعد از انجام دادن طراحی و ارائه نمودن دفترچه و نقشه مربوطه، طرح با دقت در کمیته فنی استان بررسی خواهد شد. از موارد مهم که در بررسی یک طرح آبیاری تحت فشار مد نظر قرار می گیرد  مواردی مثل چگونگی انتخاب سیستم محاسبه نیاز آبی ، قطعه بندی ، زمان آبیاری ، برنامه آبیاری در طول فصل رشد، مدول آبیاری ، ایستگاه پمپاژ و کنترل مرکزی، محاسبات هیدرولیکی شبکه ،  لیست لوازم، بررسی مالی و قوانین بهره برداری و نگهداری است

طرح بعد از تصویب موارد فنی آن در کمیته فنی استان ، باید به یکی از بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات به متقاضی ارسال گردد .

بعد از تصویبات لازم پروژه به وسیله ی بانک عامل ، کارشناس مسئول آبیاری تحت فشار استان کاملت در جریان مسائل قرار می گیرد و به فرد متقاضی توصیه های مهم درباره ی چگونگی برداشت و میزان هزینه ی اعتبار پروژه ارائه خواهد شد. طبیعی است پرداخت هر کدام از مراحل هزینه پروژه باید با نظارت مدیریت آب و خاک استان انجام گردد. در طی این مرحله زارع لازم است درباره ی انتخاب پیمانکار مجاز پروژه تصمیم گیری کند و از پیمانکار جهت اجرای پروژه تقاضای همکاری نماید و موضوع کتباً به وسیله ی زارع به اطلاع مدیریت آب و خاک رسانده شود. در طی این مرحله قرارداد اجرائی با پیمانکار مجاز به انعقاد خواهد رسید. انجام دادن مراحل اداری بانکی براساس آئین نامه اجرائی مربوطه، بر عهده متقاضی ( بهره بردار) است .

نظارت بر انجام شدن کلیه ی مراحل پیشرفت فیزیکی یک پروژه آبیاری تحت فشار به وسیله ی سازمان جهاد کشاورزی استان ( مدیریت آب   ) انجام می گردد. این نظارت ممکن است به طور مستقیم به وسیله ی مدیریت آب و خاک استان و یا به وسیله ی بخش خصوصی (شرکت های طراح و مجری مجاز) اعمال می شود.

در طی این مرحله لازم است نسبت به خریداری لوازم لازم پروژه اقدام گردد. طبق این که بخش بزرگی از هزینه های هر پروژه آبیاری تحت فشار مرتبط با خرید لوازم و تجهیزات می باشد ، لازم است از تولیدات با کیفیت استاندارد و از تولید کنندگان مجاز خریداری لوازمات و تجهیزات انجام گردد.

بعد از انجام شدن کامل و تست نهائی نمودن  نحوه بهره برداری از پروژه به بهره بردار به وسیله ی پیمانکار، پروژه مد نظر با حضور کارفرما (بهره بردار)، مدیریت آب و خاک ، پیمانکار، نماینده ی دستگاه نظارت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تحویل موقت می گردد.

بعد از تحویل دادن موقعیت سیستم (پروژه ) ، طی مدت یک سال شمسی کمیته بهره برداری استان به صورت مستمر نسبت به بهره برداری از پروژه نظارت و دقت کافی را انجام خواهد داد و چنان چه وجود هر نوع نقض به پیمانکار اعلام گردد. پیمانکار موظف می باشد نسبت به رفع نقض در اسرع وقت (حداکثر پانزده روز بعد از اعلام کتبی ) اقدام کند . بعد از گذراندن یک سال ، و شرایط فوق و تایید نمودن دستگاه نظارت ، نسبت به تحویل نمودن قطعی پروژه به بهره بردار اقدامات لازم انجام گردد. طبیعی است تحویل دادن قطعی پروژه ، باعث سلب مسئولیت از پیمانکار نمی شود و چنانچه در مواردی احتیاج به پیگیری وجود داشته باشد، لازم است نسبت به انجام آن به وسیله ی شرکت پیمانکار و با وجود نظارت کمیته بهره برداری استان اقدامات لازم انجام گردد.

نتیجه گیری نهایی درباره ی اخذ مجوز آبیاری تحت فشار و مراحل آن

اخذ  آبیاری تحت فشار و مراحل آن چندان سخت نیستند و حمایت کامل از فرد متقاضی توسط سازمان های مربوطه می شود پس با انجام دادن طرح های  آبیاری تحت فشار، آیندگان سرزمین خود را از نعمت آب بی نیاز نماییم

 

اکتیو و پسیو شبکه چیست؟

ثبت برند و علائم تجاری