• 9123438517 (98+)
  • yektasazan.info@gmail.com

پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر تجاری یکی از با اهمیت ترین بخش های مالی مالیاتی یک شرکت به حساب می آید. به احتمال زیاد تا به اکنون عبارت پلمپ دفاتر را شنیده اید و در شرایطی که در قالب شرکت، موسسه یا … فعالیت می نمایید به احتمال زیاد با پلمپ دفاتر سر و کار داشته اید. چنان چه خواهان این هستید که خودتان پلمپ دفاتر انجام دهید این مقاله سایت ما را تا انتها به طور کامل مطالعه نمایید، وگرنه قادر خواهید بود با پایین ترین قیمت این کار را به ما واگذار نمایید.

آیا شما اطلاع دارید پلمپ دفاتر چیست؟ آیا اطلاع دارید راه های پلمپ دفاتر در سال 1401 شمسی چیست؟ مراحل پلمپ دفاتر را می شناسید؟ جهت این که قادر باشید مراحل پلمپ دفاتر را به شکل صحیح انجام دهید لازم می باشد اطلاعات کامل در این باره داشته باشید. علاقمندیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

 

پلمپ دفاتر تجاری

همه شرکت ها، موسسات، سازمان ها، تجار و… که باید مالیات را پرداخت نمایند. لازم می باشد همه ی نقل و انتقال ها و فعالیت های مالی خویش را در مکان معینی ثبت نمایند.

قانون جهت این مسئله دفاتر پلمپ را در نظر می گیریم. افراد لازم می باشد دفاتر پلمپ را از سازمان امور مالیاتی دریافت نمایند و از آن ها استفاده نمایند.

دفاتری که ذکر کردیم تحت عنوان دفاتر قانونی و دفاتر تجاری نیز مطرح می گردند. این دفاتر همان گونه که ذکر کردیم جهت تعیین نمودن فعالیت های مالی شما می باشد و تجار و شرکت ها به اجبار لازم می باشد این دفاتر را پر نمایند. این دفاتر بر طبق کاربرد به صورت  50- 100 و 150 برگی ارائه می گردند.

همه ی شرکت ها لازم می باشد کارکرد خود را با کامل کردن این دفاتر اعلام نمایند. در حالتی که این کار را انجام ندهید، شرکت علی الراس می گردد که هزینه های اضافی برای شما به بار خواهد آورد. حتی در حالتی که شرکت شما فاقد فعالیتی باشد باز هم جهت تعیین نمودن عملکرد مالی تان لازم می باشد این دفاتر را کامل نمایید. در این شرایط دفاتر به شکل خالی تحویل داده خواهد شد.

علت این که به این دفاتر می گوییم دفاتر پلمپ، این می باشد که همه ی صفحه های ان ها در اداره مالیات و ثبت شرکت پلمپ می گردد.

شما قادر خواهید بود جهت دریافت نمودن مشاوره درباره ی چگونگی کامل نمودن دفاتر پلمپ با کارشناسان ما در سایت ما تماس بگیرید.

 

دفاتر تجاری و دفاتر قانونی دارا تفاوت هستند؟

بعضی اوقات مشاهده می گردد که بعضی افراد بین پلمپ دفاتر اداری و پلمپ دفاتر قانونی فرق هایی قائل می گردند و به اشتباه این دو را تحت عنوان ماهیت های جداگانه ای تصور می کردند. ولی هر دوی این عبارت ها به یک معنا می باشد و فاقد تفاوت است.

 

دفاتر قانونی چه دفاتری می‌ باشند؟

دفاتر قانونی که به آن دفاتر تجاری هم می گویند جهت کاربرد های ویژه مالی و مالیاتی استفاده می گردند. جهت انجام امور مرتبط با پلمپ دفاتر و نگاشتن دفاتر قانونی لازم است از کارشناسان حسابداری و مالی لازم می باشد کمک بگیرید.

دفاتر قانونی به دو دسته دفاتر رسمی و دفاتر غیر رسمی تقسیم می گردند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

 

دفاتر رسمی چه نوع دفاتری می باشند؟

بر طبق قانون تجارت، چهار نوع دفاتر قانونی رسمی موجود است که عبارت هستند از:

  • دفتر رسمی روزنامه
  • د رسمی کل
  • دفتر رسمی دارایی
  • دفتر رسمی کپیه

1) دفاتر رسمی روزنامه:

از بین دفاتر رسمی قانونی، دفتر روزنامه خیلی با اهمیت می باشد. جهت پلمپ دفاتر با این دفتر مواجه هستیم. همه ی تجار، شرکت ها و… لازم می باشد همه ی امور مرتبط با بستانکاری، معملات تجاری، بدهکاری، اسناد معاملات، ظهر نویسی و… را درون این دفتر وارد نماید.

همه ی مبلغ هایی که جهت مخارج شخصی برداشت می گردد و امور واردات و صادرات هم لازم می باشد در این دفتر ذکر گردد.

دفتر روزنامه خودش به دو دسته تقسیم می گردد: دفتر روزنامه عمومی و اختصاصی.

 

دفتر روزنامه عمومی:

در این دفتر، شرکت ها و هم تجار همه ی معاملات مالی و باقی موارد مربوطه را لازم می باشد به ثبت برسانند. ثبت کردن دقیق اطلاعات مهم می باشد و لازم می باشد به آن توجه نمایید.

 

دفتر روزنامه اختصاصی:

دفتر اختصاصی به دفتری گفته می شود که بر طبق نوع معامله ها و به تفکیک، استفاده می شود. تحت عنوان نمونه می توان جهت عملیات مالی خرید از یک دفتر استفاده نمود و جهت عملیات مرتبط با فروش از دفتری دیگر. جهت پرداخت های نقدی، پرداخت های غیر نقدی و… نیز از دفاتر جداگانه استفاده می گردد.

 

2) دفاتر رسمی کل

دفتر کل از جمله دفاتری می باشد که جهت پلمپ دفاتر تجاری از آن استفاده می گردد. دفتر کل دفتری می باشد که تمامی عملیات مالی که در دفتر روزنامه ثبت گردیده به آن انتقال می یابد. ویژگی که دفتر کل دارا است این می باشد که بر طبق شیوه نگارش آن می توان، شکل های مالی و همچنین مانده حساب را از آن کسب کرد.

در دفتر کل در ازای هر حساب، یک صفحه موجود است. هر تاجر لازم می باشد حداقل هفته ای یک بار معامله های خویش را در دفتر روزنامه بررسی نموده، نوع معامله را تعیین ب و سپس بعد از آن در صفحه ویژه ی خود دٙرون دفتر کل وارد نماید.

 

3) دفتر رسمی دارایی

تجار لازم می باشد هر ساله لیست کاملی از انواع دارایی های خویش، بدهکاری ها و مطالبات یک ساله را در این دفتر وارد نمایند. اطلاعات لازم می باشد به شکل ریز به ریز و به طور کامل دقیق و به ترتیب وارد گردد و بعد از آن به وسیله ی شخص امضا گردد. تکمیل دفتر رسمی دارایی حداکثر تا ۱۵ فروردین سال بعد لازم می باشد انجام گردد.

نکته : اکنون در زمان پلمپ دفاتر تجاری، از دفتر دارایی استفاده نمی گردد.

 

4) دفتر رسمی کپیه :

تجار همه ی صورت حساب ها، مخابره ها، مرسوله ها و… را لازم می باشد در این دفتر وارد نمایند. تاریخ امور هم حائز اهمیت می باشد و لازم می باشد به شکل صحیح وارد گردد. اسناد همه ی موارد گفته شده لازم می باشد به ترتیب و بر طبق تاریخ ورود مرتب گشته و در لفاف و جلدهای مخصوص نگه داری گردد.

نکته ای که لازم می باشد درباره ی آن اطلاع داشته باشید این می باشد که در زمان اخذ نمودن پلمپ دفاتر قانونی، فقط دفتر کل و دفتر روزنامه مورد نیاز می باشد و دفتر کپیه نیز مثل دفتر دارایی مرسوم نمی باشد.

 

دفاتر غیر رسمی شامل چه مواردی می باشند؟

از جمله دفاتر قانونی، دفتر معین می باشد که غیر رسمی می باشد. از این دفتر جهت جدا نمودن حساب های دفتر کل در صورت نیاز استفاده می گردد.

 

انواع دفتر معین کدام می باشد؟

  • دفتر معین ویژه ی بدهکاران
  • دفتر معین ویژه ی بستانکاران
  • دفتر معین جهت اموال

مواقعی می باشد که نمی توان اطلاعات تعیین حساب ها را از دفتر کل یافت. در این موارد این حساب ها را در دفاتر معین خواهیم نوشت.

 

 

اخذ کد کارگاه بیمه

کیملیک ترکیه چیست؟